středa 20. září 2017

Jedno upršené odpoledne a proměna obyčejného trička

     Bývaly doby, kdy jsem nejradši nakupovala oblečení pro sebe. Jasně, dělám to pořád ráda, ale od té doby, co jsem máma, jsem se přeorientovala především na dětské hadříky. Pokud máte děti, vsadím se, že to znáte a rozumíte mi. Mám ráda, když je dětské oblečení barevné, zajímavé a taky, když se na hřišti nesejde pět dětí ve stejném tričku. Nejčastěji nakupuju v Nextu, "háemku", Zaře a v Lindexu. 

    Jako správná bývalá učitelka ve školce vím, že se rozhodně nevyplatí dávat dětem do tohoto zařízení drahé nové oblečení. Pro tyhle potřeby se mi docela zalíbilo oblečení z Lidlu a jejich značka Lupilu. Oblečení se většinou koupí v nějaké sadě, kde jsou moc hezké kousky a pak taky úplně obyčejné. Jelikož jsem ale poměrně tvořivá, dá se to naopak občas vzít jako velkou výhodu a oblečení si prostě přizpůsobit k obrazu svému.



    Jedno propršené odpoledne se už Eliášek doma nudil, tak jsem se snažila vymyslet nějakou zajímavou aktivitu, která by oddálila můj odvoz do "léčebného" zařízení. Kdysi jsme v Ikee koupili fixy na oblečení, tak jsem se rozhodla, že je vyzkoušíme. Jelikož se jednalo o testovací verzi, vzala jsem to nejobyčejnější triko, které jsem ve skříni objevila a za mohutného povzbuzování staršího syna se dala do práce. Možná jste si už stačily všimnout, že jsem trochu ujetá na Batmanovskou tematiku, takže i tentokrát byl hlavní motiv jasný. Po rodinné dovolené se Eliáškovi hodně stýskalo po tatínkovi, takže jsme se výrobu speciálního trika rozhodli pojmout tak, abychom zároveň potěšili i jeho.


Postup:

1. Připravte si oblečení, které chcete pomalovat - ideálně ho ještě před vlastním kreativním počinem vyžehlete, aby se vám dobře malovalo. Vyberte část, kterou chcete zdobit a vložte pod ní něco, co zabrání tomu, aby se vám barva propsala na druhou stranu látky. (Já tam zcela neplánovaně strčila léták z Lidlu:) )

2. Rozmyslete si, co chcete malovat a obrázek si dopředu rozvrhněte. Ideální je si předmalovat jednoduché kontury obyčejnou tužkou či křídou.

3. Začněte malovat - vždy se snažte, aby se vám látka nekrčila a snažte se kreslit jedním tahem. Nejprve malujte černou, chvilku (cca 5 minut) ji nechte zaschnout a pak můžete vybarvovat, pokud chcete.

4. Po domalování nechte minimálně 1 hodinu pořádně proschnout, oblečení otočte na rubovou stranu a přežehlete na nejvyšší možnou teplotu.

5. Na závěr zbývá už jen oblečení vyprat. Zde se určitě řiďte pokyny na vašich fixech, ty "moje" se mohou prát na 40 stupňů.



     Když dorazil tatínek z práce, měl fakt velkou radost. Úplně se mu rozzářily oči. Škoda jen, že si Eliášek poté vzpomněl, že už to tam nechce mít namalované a spustil slušnou hereckou etudu s hysterickým řevem. Po pár minutách se uklidnil a triko nosí moc rád. Takže budeme prý malovat další:)




Žádné komentáře:

Okomentovat