pátek 20. října 2017

Náš první šátek: Lenny Lamb Colours of Fantasy (recenze)

    První syn nám vysvětlil, že kočárek je vlastně tak trochu sprosté slovo a přivedl nás k nošení. Jelikož to bylo v období kolem jeho půlroku, pořídili jsme tenkrát už nosítko. Nošení chytlo mě i manžela a už tehdá jsem si slíbila, že pokud bude druhé miminko, bude nošené už od narození. Pár týdnů před porodem jsem začala vybírat ten nej šátek - náš vůbec první. Proces výběru byl náročný, protože všude kolem je tolik nádherných šátků. Dlouhé hodiny jsem strávila prohlížením fotek, až jsem "HO" konečně potkala - byla to láska na první pohled. A pak už zbývalo jen a jen čekat - bohužel jsem nezvolila úplně nejlepší obchod a místo slíbeného dodání do 14 dní jsem čekala déle než měsíc. V době, kdy jsem rodila, se šátek bohužel teprve sušil na balkoně.


     Volba šátku pro mě byla docela náročná, protože mi bylo jasné, že se člověk nesmí rozhodovat jen podle vzhledu, ale taky podle toho, co od šátku očekává. Poctivě jsem pročítala různá hodnocení a recenze, a tak jsem se v tom "plácala" poměrně dlouho. Chtěla jsem pořídit nový šátek, vhodný na delší (ideálně na celé) nosící období a taky takový, který se nemusí dlouho zanášet. Hodnocení šátků  značky Lenny Lamb mému záměru odpovídalo, a tak jsem se rozhodla zkusit ho. Hned na počátku recenze musím říct, že jsem ze šátku nadšená - už jsem měla tu čest vyzkoušet poměrně hodně šátků různých značek a zatím žádný ho nepřekonal, ale vezměme to pěkně od začátku.



     Po rozbalení balíčku jsem hned započala s přípravou šátku pro nošení - tedy vyprat ve vhodném pracím prostředku (čímž se dokončí proces výroby) a vyžehlit ho. Hned po těchto úkonech šátek krásně změknul a byl velice příjemný na dotek, ale i přesto jsem se ještě vrhla na "vánočkování". A pak už byl šátek připraven na moje první vázací pokusy. Párkrát jsem zkusila navázat plyšového medvěda a hned jsem přešla na další level - vázání novorozence. Od té doby nosím velice často - Tobiášek byl poprvé navázaný v 9 dnech s váhou blížící se 4 kilům. Hned od počátku se šátek vázal velice dobře, hezky se dotahuje (což mi u některých značek bohužel přijde výrazně horší) a miminko v něm je jako v bavlnce - není se čemu divit, šátek je složením 100% bavlna. Uzel v úvazu dobře drží, nicméně jsem se po pár týdnech naučila zakončovat s ring sling kroužkem, což mi přijde lepší jak funkčně, tak vzhledově. 

Šátek před praním


Šátek po vyprání a vyžehlení

Srovnání obou stran šátku - osobně mám raději tu horní část:)



    Od našich počátků nošení už uběhlo přes 5 měsíců a Tobiášek přibral na téměř 8 kilogramů a přesto ho v šátku téměř necítím, z čehož jsem měla trochu obavy. Navázat jsem zkusila i 14 kilového staršího syna a nebylo to nijak hrozné. Zatím nosím pouze vepředu. Na šátku jsem nenašla jediné negativum. Z hlediska vzhledu oceňuju také to, že je z každé strany jiný, takže podle nálady vážu obě strany a mám vždy trochu změnu. Přestože je šátek hodně nosný, není to pocitově žádná deka, což jsme ocenili především v letních tropech. Přes léto jsme nosili totiž opravdu hodně a musím říct, že nám nebylo v šátku o nic větší vedro než bez něj, naopak teď v zimě nás spolu hezky zahřeje.




     Možná je to tím, že se jednalo o můj první šátek, možná je to tím, že je vzhledově opravdu moc krásný, ale každopádně můžu tenhle šátek prohlásit za srdeční záležitost a myslím, že se ho vzdám až na úplném konci nosícího období. A to ještě s těžkým srdcem. 



     PS: Mám syna a přesto ho úplně v klidu nosím v růžovofialovém šátku - a to z jednoho prostého důvodu - šátek beru hodně i jako módní doplněk maminky a já růžovou prostě miluju. Ale většina kolemjdoucích to vždy bere jako záruku toho, že mám v šátku holčičku:) A prý je moc krásná:)






Na závěr krátké shrnutí
Plusy:
- krásný design
- příznivá cena
- nemusí se zanášet
- nezatrhává se, nevytahují se nitky
- perfektně drží v úvazu
- manipuluje se s ním velmi dobře i úplným začátečníkům
- nosný, ale přitom to není "deka"

Mínusy:
- za sebe jsem opravdu nenašla žádné mínus, ale od pár známých jsem zaslechla, že je na některé úvazy úzký




Žádné komentáře:

Okomentovat