pondělí 5. června 2017

Co tvoří domov? Láska,lidé, vzpomínky ... a FOTKY

     Mám jednu takovou malou úchylku - vždycky když k někomu přijdu na návštěvu, tak si strašně ráda prohlížím fotky. Domácnosti, kde se žádné nenajdou, mi přijdou většinou dost neosobní a strašně mi tam tento element chybí. Kdo nás znáte, víte, že se chodíme poměrně často fotit k profíkům a mě vlastně taky málokdy potkáte bez mé zrcadlovky. Focení je prostě můj velký koníček - a je jedno zda stojím před objektivem nebo za ním. Díky tomu máme velké množství krásných fotek, u kterých by byla velká škoda, kdyby zůstaly jen uložené v počítači. Ty nejhezčí tak samozřejmě zdobí naši domácnost a připomínají chvíle, které si z jakéhokoliv důvodů chceme připomínat často.


    Jako dítě jsem si strašně přála nástěnku a nikdy se mi to (ani vlastně nevím proč) nesplnilo, takže ve chvíli, kdy jsem začala zařizovat naše bydlení, byla "nástěnka" jasná volba:) Od mých dětských let se mi naštěstí poměrně posunul vkus, takže jsme rozhodně nepořídili korkový obdélník a krabičku špendlíků. Nýbrž jsme si vymysleli síť, na kterou budeme věšet vždy ty aktuální zážitky, které chceme zrovna mít na očích. V rybářských potřebách jsme pořídili síť, v hobbymarketu hřebíčky,  v papírnictví mini kolíčky a bylo hotovo. Tahle naše "síť slávy" sklízí u každého nového návštěvníka ohromný úspěch a už několik lidí to  má od té doby doma také. Síť je umístěná na místě, kde trávíme hodně času - tedy v kuchyni. A stalo se moc hezkou tradicí, že každá návštěva jde vždycky zkontrolovat, co nám tam přibylo nového:)




     Kromě této minivýstavky máme po bytě také samozřejmě rozmístěné fotky v rámečcích a ty nejkrásnější záběry máme zvěčněné ve formě fotoobrazů. U těch je však jedna jediná (ale zato velká nevýhoda) - jsou poměrně drahé, takže člověk musí při vybírání fotky poměrně přemýšlet a zvolit záběr, který ho po chvíli neomrzí a také si pohlídat, aby byla fotka dostatečně kvalitní a místo krásného obrazu jsme neměli rozkostičkované hnusné cosi:)



     Firem, které se zabývají fotkami a  fotoprodukty ,je neskutečné množství, nicméně ne každá firma vám práci odvede kvalitně. Už několikrát se mi stalo, že jsem byla hodně nespokojená, a jelikož se na fotky hodně ptáte, doporučím vám, kde po letech zkušeností objednávám já. Předem raději upozorňuji, že prvořadá je pro mě kvalita - a ne nejnižší cena. Nicméně ani záruka vysoké ceny však taky bohužel nezaručí vždy spokojenost - nebudu zde však psát o těch negativních zkušenostech. Pojďte  se tedy společně se mnou podívat, kde to stojí za to:)

     Fotky do alba, rámečků či pohledy a přání se mi nejvíce osvědčily u firmy Fotolab. Jako ohromnou výhodu vidím to, že si vše zařídíte online v klidu domova a pak už si jen vyberete, kde si chcete hotovou zakázku vyzvednout. Poměrně často také nabízí různé slevové akce (které se nejvíce vyplatí u většího množství objednaných kusů) - takže já to dělám tak, že vždy počkám s vyvoláním fotek na akci a pak nechám udělat fotky za dlouhé období. Kvalita fotek je super a jelikož tam objednávám fotky už mnoho let, mohu vám potvrdit, že i po těch letech vypadají naprosto stejně. A to i ty fotky, na které jde pořád denní světlo.





Fotoknihy
S fotoknihami mám zkušeností poměrně dost. Často je necháváme dělat i jako dárky pro babičky a další příbuzné, kteří o ně mají zájem. Dříve jsme nechávali dělat vždy u Fotolabu a byli jsme moc spokojeni. Nicméně pak jsme jednou pořídili fotoknihu od Saal digital a bylo rozhodnuto o vítězi:) Obecně vzato nelze knihám od Fotolabu nic vytknout, ale když si vedle sebe postavíte knihu od nich a pak tu od výše uvedené firmy - zjistíte, že vlastně není co srovnávat. To je jako když si vedle sebe postavíte Renaulta a Ferrari. Kvalita, vzhled i provedení jsou prostě v úplně jiné kategorii. U Saal digital sice zaplatíte více peněz, ale fakt to stojí za to.






Fotoobrazy
Po zkušenostech s fotoknihou jsem se rozhodla nechat na zkoušku udělat obraz rovněž od Saal digital. Výroba probíhá v Německu, takže se přiznám, že jsem měla poměrně velké obavy, aby obraz nebyl cestou nějak poškozen, jelikož cena rozhodně není nízká. Ale tyto obavy se ukázaly jako naprosto zbytečné. Kurýr obraz přivezl skvěle zabalený a po rozbalení jsem byla opravdu nadšená. Precizní provedení na tenoučké a lehounké desce, která pak vůbec neodchlipuje od zdi. Musím říct, že obraz vypadá jak z nějaké umělecké galerie a je ozdobou ložnice a dominantou, které si rozhodně nelze nevšimnout.






     Kromě výše uvedených produktů také necháváme pravidelně dělat fotokalendáře a také osobní přání k Vánocům a pohledy. Tak nějak je mi tato osobní forma bližší a podle reakcí ostatních mohu soudit, že je to trefa do černého. 

     A kde jste s fotkami spokojení vy?


Žádné komentáře:

Okomentovat