neděle 11. června 2017

Ráj pro děti i dospěláky - Mirakulum - aneb první pořádný výlet ve čtyřech


     Před třemi lety jsem byla zrovna těhotná a pracovala jsem jako učitelka v mateřské škole - a tenkrát mě vítr zavál na školní výlet do Mirakula v Milovicích. Byla jsem naprosto nadšená a zároveň strašně nešťastná, že si nemůžu užít všechny ty úžasné atrakce, co tam jsou. I tak jsem tam ale v 8. měsíci těhotenství skákala se svými malými svěřenci na obří trampolíně, a kolegyně, která tehdá jela se mnou dodnes s hrůzou v očích vzpomíná a taky každému vypráví o tom, jak přemýšlela, kam pojedu rodit, protože tohle přece nemůže žena na konci těhotenství zvládnout:) Zvládla jsem to...

     Tenkrát jsem přijela domů a oznámila manželovi, že hned, jak nebudu těhotná, tak tam vyrazíme znovu. Ale jak to tak bývá, tak z toho z mnoha důvodů sešlo. A když už jsme tam naplánovali cestu, zjistila jsem, že jsem těhotná znovu. Tak uběhla nějaká doba a nyní konečně nastal čas se do Mirakula vrátit.



     Mirakulum je zábavní park pro celou rodinu, který najdete v bývalém vojenském areálu v Milovicích. Pokud sem plánujete vyrazit, tak opravdu doporučuji pojmout to jako celodenní výlet - je to tu totiž obrovské a byla by škoda strávit zde jen krátkou dobu. Toto místo je opravdu hojně navštěvované (především ve dny, kdy je krásně), proto dobře radím: pokud můžete, přijeďte spíše ve všední den.

     My přijeli v pátek 9. června a při pohledu na parkoviště ve mně docela zatrnulo - bylo úplně narvané, takže jsem měla docela obavy, jak to bude vypadat uvnitř. A víte co? Díky tomu, jak je park velký, tak jsem měla pocit, že tam jsme skoro sami (přestože tomu tak rozhodně nebylo) - což hodnotím jako super pocit:) Po zaplacení vstupného - za dospěláka 140 kč, dítě do 90 cm zcela zdarma - jsme se šli podívat na atrakce. Tady jen ještě upozorním, že ve dny mimo víkend je vstupné levnější - veškeré důležité informace najdete na oficiálních stránkách parku - zde, takže určitě před návštěvou nakoukněte.

     Troufám si tvrdit, že nabídka parku je fakt "vymakaná" a na své si zde přijde opravdu každý a hlavně taky každá věková skupina. Nadšené jsou zde jak malé děti, tak i dospěláci. A nyní už se se mnou pojďte podívat na to, co zde můžete zažít. A aby to nebyla nuda, rovnou ve formě fotodokumentace:)



Po Mirakulu s apacheee

     Při vstupu dostanete Mirakuloviny, které v sobě mají přehlednou a velkou mapu, díky které stále víte, ve které části parku se pohybujete a můžete si tak dobře rozvrhnout, kam se vydáte teď a kam potom.


     Jelikož jsme přijeli v dobu, kdy opravdu hodně pařilo sluníčko, vydali jsme se nejprve do lesní části parku, kde bylo moc příjemně.




     Kromě dřevěného hradu s prolézačkami a klouzačkami zde můžete vidět krásná lesní zvířátka - když budete mít štěstí, uvidíte lišku, jezevce, veverky, sovu či nádherné srnky - ty jsou navíc tak krotké, že si je můžete dokonce i pohladit. Celou cestu lemují naučné panely, kde se můžete dozvědět spoustu zajímavostí o přírodě místa, kde se nacházíte. 


     Poté jsme pokračovali do kontaktní zoo, kde si mohou děti prohlédnout kozy, oslíka či poníka. Výběh s kozami je navíc otevřený pro návštěvníky, takže kdo má zájem, může jít přímo do ohrady. Kozičky jsou na lidi zvyklé a hned se za vámi půjdou podívat, co jim vlastně chcete:)

     Pro malé děti je asi nejúžasnější částí Země prasátka Pigy - najdou zde velký dřevěný hrad uzpůsobeny jim na míru - plný klouzaček, prolézaček, houpaček, barev,...







Všude po celém parku je rozmístěno několik obřích trampolín, které prostě nejde nemilovat. 



     Za dominantu celého parku bych určitě označila ohromný dřevěný hrad, který vypadá jak z nějakého Hollywoodského filmu - nebo jak z pohádky o Šípkové Růžence. Hrad je plný dalších lákadel - najdete zde zrcadla, která změní váš vzhled, prolézačky, klouzačky a mnoho dalšího. Zde také můžete, pokud se nebojíte, sestoupit do podzemí. Kousek od hradu se pak nachází živé bludiště, které potrápí nejednoho návštěvníka (pozor na to, ať se vám zde neztratí děti - není vůbec lehké je pak najít).



     Na parku ohromně oceňuji to, že je fakt Baby a Family friendly - všude je dostatek záchodů a sociálních zařízení (kde to dokonce i voní) s přebalovacími pulty, u každého občerstvení najdete mikrovlnku, kde je možné ohřát prckům oběd, v parku je dost zeleně, kde si můžete uspořádat malý piknik či pohodlně a v klidu nakojit své dítě. A hlavně - v celém parku je zakázáno kouřit. Kouřit se smí jen na několika málo vyhrazených místech, takže konečně jsme našli místo, kde mi návštěvu nekazí to, že mi věčně někdo hulí pod nos - a to jako zapřísáhlý nekuřák neskutečně oceňuju. A ještě jedno ohromné plus - všude se pohodlně dostanete s kočárkem.

     Na celém parku jsem shledala snad jen jedno jediné negativum - přestože je tam velká spousta různých občerstvovacích kiosků, v "náš" den byly otevřené pouze 2 a ty ještě měly opravdu hodně omezenou nabídku. Takže bych pro jistotu doporučila vzít si něco s sebou. Pro představu o nabídce a cenách jsem vyfotila jednu nabídkovou ceduli jednoho z mnoha zavřených míst.


     Na parku je vidět, že se provozovatelé opravdu snaží, aby se zde návštěvníkům líbilo a pořád na něm makají a vylepšují ho. O tomto víkendu bylo v plánu otevření vodního světa, které vypadá naprosto fantasticky a v horkých letních dnech určitě přijde hodně vhod.




     Ke vstupenkám do Mirakula také dostanete slevovou kartičku, která vám umožní vstup zdarma pro 1 osobu do dalších turistických cílů - ZOO Chleby, Prachovské skály, Loučeň a Staré Hrady. Na všech těchto místech jsem byla a opravdu mohu jejich návštěvu doporučit.




     Jako učitelka v MŠ i jako maminka už jsem navštívila velkou spoustu turistických cílů určených dětem a pro rodiny s dětmi a musím říct, že tento park považuji za opravdu nejlepší zařízení tohoto typu v Čechách. Je mi jasné, že se sem budeme vracet určitě pravidelně:)

     PS: Od návštěvy parku uplynuly zatím 2 dny a každý den (několikrát) Eli říká, že tam chce jet zase - což já osobně považuji za nejdůležitější a nejrelevantnější názor celé této "recenze".


A co vy - už jste Mirakulum navštívili? Pokud ano, jsem zvědavá, zda se vám zde líbilo také tolik jako nám:)

Žádné komentáře:

Okomentovat