neděle 4. prosince 2016

O Vánocích a několika splněných přání...

Vánoční čas je opět tady a od té doby, co jsem máma si daleko více uvědomuju, že ne pro všechny jsou tyto svátky šťastné a už vůbec ne štědré. Musím říct, že já mám snad všechno, co jsem si kdy odvážila přát (až na výjimku domečku, ale ještě není všem dnům konec) a jsem za to strašně vděčná. Mého synka letos čekají již třetí Vánoce a opět pro něho budou štědré a zaručeně nádherné, strávené s rodinou, která ho nadevše miluje. Je samozřejmost, že pro našeho syna budou takové...ale když se podíváte kolem sebe, určitě uvidíte, že jsou ve vašem okolí lidé, kteří potřebují pomoct. A to nejen na Vánoce, ale je pravdou, že tyto svátky k tomu přímo vybízejí. Lidé jsou vnímavější a štědřejší, aspoň někteří:)

Už vloni jsme objevili při vánočních nákupech akci, která se jmenuje Strom přání a jejím cílem je splnit vánoční přání dětem i dospělým z Jedličkova ústavu v Liberci. A jaká jsou jejich přání? Možná se budete divit, ale většinou jsou velice skromná - najdete mezi nimi pexeso, puzzle, pyžamko, tepláky... Když jsem si je vloni pročítala, nezvládla jsem to a na "férovku" se u toho rozbrečela. A bylo mi docela jedno, že na mě všichni koukali jak na blázna. Donutilo mě to hodně přemýšlet a v tu chvíli jsem si dala předsevzetí, že každé Vánoce pomůžeme udělat hezčí i někomu jinému než našim dětem.

Vánoce 2016
Letos jsme si vybrali Kačenku, která si přála především hračky - jelikož se jedná o osoby tělesně a mentálně postižené, jsou jejich přání velice často taková. Kačenka si přála puzzle, obrázkovou knížku a pastelky. Bohužel jsme z jejího medajlonku nevyčetli její věk, ale podle určitých indícií jsme se rozhodli vybírat věci, které by udělaly radost především menšímu dítěti. Sehnali jsme nádherné dvojpuzzle s krtečkem, knížek jsme nabrali hned několik a pastelky jsme vybrali trojhranné, se kterými se dětem velice dobře manipuluje. Pevně doufám, že bude mít Kačenka z dárků velkou radost a nejen díky nim bude její Štedrý den krásnější:)



Vánoce 2015
Nyní se vrátíme k loňským Vánocím, kdy jsme vybírali dárek pro Zuzanku. Ta si přála jen jednu jedinou věc, a tou bylo povlečení se zvířátky. Jelikož  nic jiného nechtěla, vzali jsme výběr jejího dárku neskutečně vážně a oběhali jsme celý obchoďák, prohlédli všechna povlečení a nakonec vybrali nádherné a luxusní povlečení od Matějovského. Doufali jsme, že jsme se co nejvíce trefili do dívčina vkusu.



Po Vánocích jsem pak prohlížela fotky z předávání a náhodou jsem objevila tu "naši" Zuzanku s fotkou dárku od nás. Myslím, že asi ani nemusím popisovat, jak mi v tu chvíli bylo. Každá máma (a asi i táta) mě dokáže pochopit. Čert vem dárky, tou nejdůležitější věcí na světě je zdraví a štěstí našich blízkých a především pak dětí.

 A tak aniž by to Zuzanka věděla, mi dala neskutečně cennou lekci. V tu chvíli jsem se až zastyděla, jaké kolikrát řešíme kraviny, maličkosti, a na to nejdůležitější zapomínáme.



Pokud děláte také rádi někomu radost a podobné akce vás zajímají, koukněte se i ve svém okolí a můžete udělat hezčí Vánoce dětem v dětských domovech, ústavech či různým stařečkům v jejich zařízeních. Uvidíte, že ten hřejivý pocit na srdci se vás bude držet ještě hodně dlouho...

PS: Akce, které se účastníme my, probíhá v obchodním centru Nisa Liberec.


Žádné komentáře:

Okomentovat