středa 13. června 2018

Dekkamánie u nás rozhodně pokračuje...

   Před nedávnem se na českém trhu se šátky objevila novinka od Dekky - šátek Nikos, který mě zaujal  na první pohled. Zvažovala jsem koupi, ale jelikož jsem v tu dobu byli zrovna na menší dovolené mimo civilizaci, povedlo se mi prošvihnout začátek prodeje. A když jsem si na koupi vzpomněla, byly už všechny kousky pryč:) Bylo mi to dost líto, ale nedá se nic dělat. Po nějaká době se mi naskytla možnost otestovat další šátky od Dekky a jaká byla moje radost, když jsem zjistila, že jeden z nich bude právě tenhle modrobílý krasavec:)



Ve druhém testovacím balíčku byly tyto šátky:



Správné místo na focení


   Když se ke mně dostanou nějaké testovací šátky, snažím se samozřejmě pořídit hezké fotky. A to jak na památku kvůli sobě, tak jako poděkování výrobcům, kteří si mě na testování vybrali a dali mi tak možnost vyzkoušet šátky, které by se ke mně jinak dostali jen velmi těžko. Každý šátek se tak snažím nafotit na jiném místě a to takovém, které mu bude slušet a hodit se k němu. Někdy je výběr místa těžký, někdy vím hned. A přesně tak to bylo u Nikose. Tenhle šátek mi prostě evokuje moje milované Řecko, konkrétně se mi zdá, jako kdyby pocházel přímo z nádherného ostrova Santorini, které jsem měla tu možnost navštívit. Je to pro mě jedno z nejkrásnějších míst na zemi - celý ostrov je vlastně sopečný kráter, na jehož vrcholcích se tyčí specifické modrobílé domky, kostelíčky a všelijaké jiné stavby. A Nikos by se tam hodil naprosto parádně.




   Pokud Santorini neznáte, určitě se podívejte na článek, který jsem o něm napsala již dříve. Pokud ostrov znáte a chcete se pokochat fotkami, koukěte do článku určitě taky. Najdete ho zde



   Tato vzpomínka na Santorini pak udala i směr, kde budeme fotit Nikose. Poblíž města Jičína a mého domova je kopec Zebín. Jedná se vlastně o vyhaslou sopku, na jejímž vrcholku se tyčí malá barokní kaple zasvěcená Sv. Máří Magdaleně. Z vrchu je nádherný rozhled a nahoře máte pocit, jako byste byli přímo v oblacích. A přesně tohle místo je pro Nikose jako stvořené, lepší připomínku řecké atmosféry bych v okolí hledala jen těžko:)


Jak se nám tedy nosilo v Nikosu?


   Nikos je šátek, který se skládá ze 77 % z bavlny, zbytek tvoří moje oblíbená příměs tencel. Gramáž šátku je poměrně vysoká (cca. 320 g / m2), ale přesto šátek není nijak tlustý. S kroužkem velikosti M se mi úvaz zakončit nepodařilo a musela jsem tedy uzlovat, což moc často nedělám:) Větší kroužky momentálně doma nemám, ale nebojte, samozřejmě se sehnat dají - třeba právě tady. S šátkem se pracovalo velice dobře, při dotahování hezky klouzal, v úvazu pak ale držel dobře. Testování Nikose vyšlo zrovna na poměrně tropické období, takže díky tomu mohu zhodnotit, že nám v něm bylo dobře, je prodyšný a nijak nás nezahříval. Jako velký bonus vidím také to, že se vlastně vůbec nemačká a člověk se o něj tedy nemusí moc starat.



   Musím říct, že jsem skoro doufala, že nám tenhle šátek nebude z nějakého důvodu vyhovovat a mně aspoň nebude líto, že jsem ho propásla. Bohužel se tak nestalo:) Tenhle šátek je z mého pohledu naprostá pecka a povedl se jak vzhledově, tak svými vlastnostmi. Za nás je tohle určitě jeden z TOP šátků, co jsem kdy měla v ruce.



Červenobílá Maria a naše dojmy



   Druhým z testovaných šátků byla Dekka Plectrum Maria, která pro mě byla obrovským překvapením. Vzhledově mě na fotkách nijak zásadně nezaujala a ve srovnání s Nikosem mi přišla jako poměrně nenápadná a "obyčejná". Upřímně přiznávám, že od Marie jsem toho moc neočekávala. O to víc jsem pak byla překvapená při navázání. Tenhle šátek je ze 100% bavlny a je na dotek moc příjemný a měkký. Při dotahování neklouže tak snadno jako třeba Nikos, ale v úvazu se pak nepohnul ani o píď. Je parádně nosný i v jednovrstevném úvazu a Tobiášek mi v něm připadal lehký jako pírko.





   Fotky pro recenzi byly pořízené na jednom z mých nejoblíbenějších míst u nás v Českém ráji. Jedná se o již zaniklou obec Byšičky, kde dnes zůstal zachován pouze kostel a hřbitov. Tohle místo je protknuté hodně zajímavou, až skoro magickou atmosférou. Není divu, právě tady se totiž odehrává děj Svatební košile, notoricky známé balady z Kytice od Karla Jaromíra Erbena. 






Pokud by vás zajímalo mé hodnocení dalších šátků od Dekky, recenzi zobrazíte kliknutím na konkrétní šátek:













Poděkování:

   Za zapůjčení šátků děkuji přímo značce Dekka a jednomu z majitelů, Martinu Škapovi.


Najdete mě i na Instagramu

   Pokud ještě nesledujete a zajímají vás recenze šátků, hraček, tipy na výlety či fotky z našeho života, můžete mě najít i na Instagramu :)

Žádné komentáře:

Okomentovat